Het verhaal van A&A Thuishulp

Wij bieden met A&A Thuishulp de thuiszorg die ik mijn ouders zo had gegund

"Mijn ouders hadden hulp nodig toen zij ouder werden. Ik merkte dat het fijn voor hen was wanneer ze ondersteuning kregen van een hulp waar ze een persoonlijke klik mee hadden. Helaas was dat destijds bij de reguliere zorgorganisaties lastig te vinden. Daarom besloot ik A&A Thuishulp op te richten. Onze organisatie biedt een vaste thuishulp, waarbij zowel de klant als de thuishulp het goed met elkaar kunnen vinden. Nu bieden we de thuishulp die ik graag voor mijn ouders wilde. En zoals ik die in de toekomst ook wil krijgen." 

Jan-Willem Hoogeweegen, Directeur A&A Thuishulp

Onze visie: 

een oprechte klik tussen de dienstverlener en de cliënt

De wensen van mijn ouders destijds, blijken overeen te komen met die van veel ouderen:
inmiddels kunnen honderden senioren gelukkig thuis wonen mede dankzij de oprechte klik en de bijzondere band met hun dienstverlener.  


Als bedrijf zijn we sinds de oprichting uitgegroeid tot bekende thuishulporganisatie in Voorne, Hoeksche Waard, Rotterdam Rijnmond, Drechtsteden, Nissewaard en Krimpen aan den IJssel. In alle bovenstaande regio’s bieden we huishoudelijke ondersteuning, individuele begeleiding en mantelzorgondersteuning. We bieden ook persoonlijke verzorging in Rotterdam, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en in Dordrecht en de andere Drechtsteden.

De medewerkers van A&A Thuishulp

Uiteraard hechten wij als organisatie veel waarde aan de werving en selectie van onze medewerkers. Wij vinden het van groot belang dat medewerkers empathie hebben voor hun cliënten en omgeving. Betrokkenheid, aandacht voor de persoon, een inlevend vermogen en gepast oplossingsgericht werken zijn kenmerken van onze medewerkers.
Naast onze sollicitatiegesprekken vragen wij ook om referenties en een Verklaring Omtrent Gedrag bij het Ministerie van Justitie, en we werken onze nieuwe medewerkers adequaat in.

 
Ons uitgangspunt? Thuishulp bieden zoals ik die graag voor mijn ouders gewild had en zoals die ik zelf in de toekomst wil krijgen.
Een betere graadmeter is er niet.


Onze zorgverleners bezoeken op een werkdag maximaal twee tot drie klanten.
Dat betekent dat elke cliënt van A&A Thuishulp veel tijd en aandacht krijgt.
Dat is niet alleen prettig voor onze cliënten,
maar is ook een grote wens van onze betrokken medewerkers.


Naast professionaliteit en betrokkenheid, staan ook de interesses van onze medewerkers centraal.
Een gedeelde interesse of passie is namelijk wat mensen verbindt.
Zorg van A&A Thuishulp gaat daarom verder dan de klassieke thuiszorg.
Het tovert een lach op het gezicht. Niet alleen op die van de cliënt,
maar ook op die van onze dienstverleners.

Jan-Willem Hoogeweegen

A&A Thuishulp

Directeur

Renu Priscilla Boedhram

Indicerend Wijkverpleegkundige

Sozan
Ahmad

Wijkverpleegkundige

Marjolein
Tan

Coördinator
Dienstverlening aan Huis

Sonia
Thakoer

Coördinator
Thuiszorg

Anton
Weeda

Teamleider
Backoffice

Andrine
Schipper

Coördinator
Hoeksche Waard

Rines
de Graaff

Coördinator Krimpen aan den IJssel en mantelzorgondersteuner

Rebecca
Casado

Coördinator
Voorne en Nissewaard

Wil je ons team versterken?

Ons doel

Wij helpen mensen gelukkiger ouder worden met aandacht van een vertrouwd gezicht, juist wanneer het thuis niet meer vanzelf gaat. We leveren deze diensten ook aan andere volwassenen die hulp bij de huishouding en/of begeleiding kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld mensen met letsel of een fysieke of psychische beperking. 

Onze werkwijze

Wij werken nauw samen met mantelzorgers en steunen en ontlasten hen.
Wij bieden diensten op maat zodat men kan blijven genieten van de grote en kleine dingen in het leven.
Daarbij staat eigen regie centraal. Daarnaast stimuleren we cliënten om zelf zo actief mogelijk
te blijven in hun sociale omgeving en rondom het huishouden. Indien gewenst of nodig nemen we alle taken geheel uit handen.

* Bij ons krijgen cliënten een vaste dienstverlener en coördinator

* De dienstverleners komen op het afgesproken tijdstip

* Uitgangspunt is vaste dagen en tijden per week 
* Wij zijn flexibel en verlenen onze diensten met passie en oprechte aandacht
* Wij vinden het van groot belang dat de cliënt en de dienstverlener goed bij elkaar passen
* Het is voor ons van groot belang dat de dienstverleners genieten van hun werk en zich gewaardeerd voelen

Samenwerking met organisaties

Wij werken samen met zorg- en welzijnsorganisaties en natuurlijk met de mantelzorgers, buren, familie, vrienden en vrijwilligers.  A&A Thuishulp is gecontracteerd voor de Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) in de gemeente Krimpen aan den IJssel, de gemeente Hoeksche Waard, de gemeente Nissewaard en in Voorne, in Brielle, Hellevoetsluis en Westvoorne.

A&A Thuishulp is gecontracteerd voor de Wlz (Wet langdurige zorg) met Zilveren Kruis Zorgkantoor in Rotterdam, Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel en met Zorgkantoor VGZ in Drechtsteden: Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht. 

Wij werken nauw samen met onze zusterorganisatie UWassistent. Hiermee kunt u overal particulier en via een PGB onze hulp inschakelen. Ook zijn we hiermee gecontracteerd bij diverse zorgverzekeraars voor aanvullende mantelzorgondersteuning.