Het verhaal van A&A Thuishulp

Wij bieden met A&A Thuishulp de thuiszorg die ik mijn ouders zo had gegund

"Mijn ouders hadden hulp nodig toen zij ouder werden. Ik merkte dat het fijn voor hen was wanneer ze ondersteuning kregen van een hulp waar ze een persoonlijke klik mee hadden. Helaas was dat destijds bij de reguliere zorgorganisaties lastig te vinden. Daarom besloot ik A&A Thuishulp op te richten. Onze organisatie biedt een vaste thuishulp, waarbij de cliënt ende thuishulp het goed met elkaar kunnen vinden. Nu bieden we de thuishulp die ik graag voor mijn ouders wilde. En zoals ik die in de toekomst ook wil krijgen." 

Jan-Willem Hoogeweegen, Directeur A&A Thuishulp

Onze visie: 

een oprechte klik tussen de dienstverlener en de cliënt

De wensen van mijn ouders destijds, blijken overeen te komen met die van veel ouderen:
inmiddels kunnen honderden senioren gelukkig thuis wonen mede dankzij de oprechte klik en de bijzondere band met hun dienstverlener.  


Als bedrijf zijn we sinds de oprichting uitgegroeid tot bekende thuishulporganisatie in Voorne aan Zee, Nissewaard, Hoeksche Waard, Rotterdam Rijnmond, Drechtsteden, Krimpen aan den IJssel, Utrecht, Kennemerland en Zeeland. A&A Thuishulp is gecontracteerd met de Zorgkantoren CZ, VGZ en Zilveren Kruis voor de Wlz, de Wet Langdurige Zorg. A&A Thuishulp heeft ook contracten met een aantal gemeenten voor de Wmo, de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Wij bieden individuele begeleiding en huishoudelijke ondersteuning. Bij de zorgkantoren VGZ en Zilveren Kruis bieden wij soms ook Persoonlijke Verzorging als onderdeel van de individuele begeleiding. Informeert u naar de mogelijkheden. A&A Thuishulp is ook gecontracteerd met Medido, de automatische medicijndispenser. Mocht u regelmatig medicijnen nemen en daar hulp bij kunnen gebruiken, informeert u naar de mogelijkheden.

De medewerkers van A&A Thuishulp

Uiteraard hechten wij als organisatie veel waarde aan de werving, selectie en ontwikkeling van onze medewerkers. Wij vinden het van groot belang dat medewerkers empathie hebben voor hun cliënten en omgeving. Betrokkenheid, aandacht voor de persoon, een inlevend vermogen en gepast oplossingsgericht werken zijn kenmerken van onze medewerkers.
Naast onze sollicitatiegesprekken vragen wij ook om referenties en een Verklaring Omtrent Gedrag bij het Ministerie van Justitie, en we werken onze nieuwe medewerkers adequaat in en hebben we regelmatig leerzame bijeenkomsten.

 
Ons uitgangspunt? Thuishulp bieden zoals ik die graag voor mijn ouders gewild had en zoals die ik zelf in de toekomst wil krijgen.
Een betere graadmeter is er niet.


Onze zorgverleners bezoeken op een werkdag maximaal twee tot drie cliënten.
Dat betekent dat elke cliënt van A&A Thuishulp veel tijd en aandacht krijgt.
Dat is niet alleen prettig voor onze cliënten,
maar is ook een grote wens van onze betrokken medewerkers.


Naast professionaliteit en betrokkenheid, staan ook de interesses van onze medewerkers centraal.
Een gedeelde interesse of passie is namelijk wat mensen verbindt.
Zorg van A&A Thuishulp gaat daarom verder dan de klassieke thuiszorg.
Het tovert een lach op het gezicht. Niet alleen op die van de cliënt,
maar ook op die van onze dienstverleners.

Jan-Willem Hoogeweegen

A&A Thuishulp

Directeur

Renu Priscilla Boedhram

Indicerend Wijkverpleegkundige

Sozan
Ahmad

Wijkverpleegkundige

Marjolein
Tan

Coördinator
Dienstverlening aan Huis

Sonia
Thakoer

Coördinator
Thuiszorg

Anton
Weeda

Teamleider
Backoffice

Marina de Bruin, Coördinator Hoeksche Waard A&A Thuishulp

Marina de Bruin

Coördinator
Hoeksche Waard

Rines
de Graaff

Coördinator Krimpen aan den IJssel en mantelzorgondersteuner

Rebecca
Casado

Coördinator
Voorne en Nissewaard

Wil je ons team versterken?

Ons doel

Wij helpen mensen gelukkiger ouder worden met aandacht van een vertrouwd gezicht, juist wanneer het thuis niet meer vanzelf gaat. We leveren deze diensten ook aan andere volwassenen die hulp bij de huishouding en/of begeleiding kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld mensen met letsel of een fysieke of psychische beperking. 

Onze werkwijze

Wij werken nauw samen met mantelzorgers en steunen en ontlasten hen.
Wij bieden diensten op maat zodat men kan blijven genieten van de grote en kleine dingen in het leven.
Daarbij staat eigen regie centraal. Daarnaast stimuleren we cliënten om zelf zo actief mogelijk
te blijven in hun sociale omgeving en rondom het huishouden. Indien gewenst of nodig nemen we alle taken geheel uit handen.

* Bij ons krijgen cliënten een vaste dienstverlener en coördinator

* De dienstverleners komen op het afgesproken tijdstip

* Uitgangspunt is vaste dagen en tijden per week 
* Wij zijn flexibel en verlenen onze diensten met passie en oprechte aandacht
* Wij vinden het van groot belang dat de cliënt en de dienstverlener goed bij elkaar passen
* Het is voor ons van groot belang dat de dienstverleners genieten van hun werk en zich gewaardeerd voelen

Samenwerking met organisaties

Wij werken samen met zorg- en welzijnsorganisaties en natuurlijk met de mantelzorgers, buren, familie, vrienden en vrijwilligers.  A&A Thuishulp is gecontracteerd voor de Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) in de gemeente Krimpen aan den IJssel, de gemeente Hoeksche Waard, de gemeente Nissewaard en de gemeente Voorne aan Zee, met o.a. Brielle, Hellevoetsluis en Westvoorne.

A&A Thuishulp is gecontracteerd voor de Wlz (Wet langdurige zorg) met Zilveren Kruis Zorgkantoor in Rotterdam, Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel, Utrecht en Kennemerland; met Zorgkantoor VGZ in Drechtsteden: Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht en Midden-Holland, o.a. Boegraven, Waddinxveen en Zuidplas; en A&A Thuishulp is gecontracteerd met CZ Zorgkantoor in Zuid-Hollandse Eilanden, Zeeland en Haaglanden.

Wij werken nauw samen met diverse zorgorganisaties in deze regio's.