Marjolein hoorde positieve verhalen van haar buurvrouw over dienstverlening aan huis. Haar nieuwsgierigheid werd daardoor geprikkeld. Ze solliciteerde in eerste instantie als gezelschapsdame en kreeg vrij snel reactie. Zo begon haar baan, niet als dienstverlener zelf maar als Teamleider dienstverlening aan huis.
Gezelschapsdame
"Via mijn buurvrouw ben ik bij A&A Thuishulp terecht gekomen. Zij is een gezelschapsdame en vertelde altijd heel enthousiast over haar werk. Tijdens mijn bezoek aan het kantoor vroeg de directeur of ik interesse had om teamleider te worden. Hier stond ik voor open en vervolgens ben ik snel ingewerkt. Eigenlijk had ik nooit de intentie gehad om iets met zorg te doen, maar nu zie ik in de praktijk hoe mooi en dankbaar dit werk kan zijn! De samenwerking met mijn collega’s is erg goed. Wij vormen echt een hecht team. Daarbij is het leuk en afwisselend werk."
Huisbezoek
"Een van mijn taken binnen dit bedrijf is om cliënten, veelal senioren, te koppelen aan de juiste dienstverleners. Ik krijg dan een aanvraag van een nieuwe client en dan neem ik telefonisch contact op. Vaak volgt dan een huisbezoek en neem ik de wensen van de cliënt door. Met die informatie ga ik op zoek naar een passende dienstverlener die klikt met de client. Ik zoek altijd naar een goede match, ik kijk naar persoonlijkheid en interesses. Daarnaast doe ik regelmatig een tevredenheidsonderzoek. Dan vraag ik de cliënten en dienstverleners hoe ze de dienstverlening ervaren en vraag naar de positieve en negatieve punten. Maar ook of ze nog suggesties hebben."
"Vooral nu, sinds we in een pandemie zitten, zie ik veel eenzaamheid. Omdat een huisbezoek nu niet meer altijd mogelijk is, doe ik aan videobellen. Op het moment dat ik bel of langskom voor een huisbezoek is het gesprek altijd prettig. Je merkt echt dat de mensen al blij zijn dat je naar hen luistert en een helpende hand aanbiedt. Dat maakt het werk juist zo ontzettend leuk!"